poniedziałek, 31 marca 2014

Garofalo – XIX wieczny jurysta, jeden z teoretyków eliminacji. Włoch. Prawo karne dużo zawdzięcza Włochom.



Twierdził coś takiego: eliminacja morderców musi być całkowita stosując karę śmierci. Uważał, że społeczeństwo nie tylko ma prawo, ale w ręcz obowiązek dokonywania egzekucji najgroźniejszych kryminalistów. Ale nie za to co zrobili, tylko za to, co mogli by zrobić. Problem polega na tym, jak odróżnić taki typ przestępców. Nie ma na to sposobu. Na pięciu więźniów dwóch lub trzech po wyjściu na wolność popełni recydywę, pozostali nie. Tylko że nie wiadomo którzy? To pytanie wobec tego brzmi: czy mają wątpliwość, należy dokonać egzekucji wszystkich pięciu? 


8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja również jestem przeciwny karze śmierci, zawsze tak było. To jest jakby wstęp do tego, co ukarze się jutro.

      Usuń
  2. nie ludzie dali nam życie i nie oni mają prawo je nam odbierać !!!
    zdecydowanie jestem przeciw karze śmierci ale dożywotnie więzienia wydają się zbyt małą karą dla np morderców!!!!!
    dzięki za wizytę u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś jeszcze jak świat nie był tak zaludniony, skazańców wysyłano na przykład: do Gujany, albo Australii, obecnie tam ludzie mieszkający to nic innego jak potomkowie skazańców. No może nie wszyscy. Jak wspomniałem wyżej też jestem przeciw karze śmierci.

      Usuń
  3. ...a ja mam mieszane uczucia w tym względzie. Z jednej strony jestem przeciw ale z drugiej jakie środki zastosować aby przestępca dwa razy się zastanowił zanim popełni czyn zabroniony...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma prostych odpowiedzi. Bo wykonać wyrok na kimś, kto na to nawet zasłużył to też w jakimś sensie morderstwo. Błędne koło.

      Usuń
  4. Moje przekonania są podobne do waszych komentarzy. Nie wolno zabijać. Do pozbawienia kogoś życia dążą tchórze, tak bardzo się boją, że wolą zabić niż stanąć naprzeciw swoim lękom. To jest łatwiejsze, szczególni gdy się kogoś zwiąże łańcuchami sznurami i zaknebluje, wtedy tchórz czuje się panem.
    Strach jest pierwszym wrogiem człowieka i najtrudniejszym do pokonania.
    A w ogóle to ja od Panterki, zaglądać będę. Zapraszam też do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze byłem przeciwny karze śmierci, jeśli chodzi o strach to wszystkie wiary na świecie powstały w oparciu o niego.

      Usuń

Nie ważne skąd piszesz i jak piszesz, cieszy mnie każdy komentarz.